Praktiken i dag (mobbning)

jag och 2 andra lärare satt och pratade om mobbning! Jag hatar mobbning så jävla mycket!
Ni som går i högstadier och läser detta kanske håller med mig och ni alla andra också som har varit med om detta ?
Enligt mina åsikter så tycker jag att det är mest mobbning på högstadiet. Man är inte så mogen och förstår hur mycket man sårar någon man förstår inte riktigt vad man säger.

Det man oftast bli mobbad för det är att man inte passar in, små bröst , tjock , smal , för lång , för kort , ful , när man inte är lika smart som alla andra , plugg häst och det fortsätter så...

jag ska säga med egna ord att jag vet hur det känns att bli ner tryckt av människor när folk går och kallar en saker står och skrattar åt en. Det gör så sjukt ont i hjärtat och själen! Och efter det ni gjorde och sa till mig sitter fortfarande kvar där , än i dag har jag inte vågat göra saker som ni retade mig för...

Bara för att man inte är som alla andra som är populära så är man den som är mobbad och bara för man inte har smink och bara för man inte har rätt storlek på kläder på bröst på allt så blir man mobbad det är så sjuk. Man kan inte rå för att man har för stora bröst eller för små. Utseendet kan man inte göra något åt kan ni inte bara acceptera folk hur dom ser ut och hur dom är uppbyggda?

Jag ska säga en sak en väldigt viktig sak! Man brukar oftast inte säga till folk som är tjocka att dom är det för att man tro att dom tar åt sig men till en väldigt smal tjej kan man säga att den är det, att den är underviktig osv. Men en väldigt smal tjej tar åt sig lika mycket som en tjock tjej! Jag vet man tänker inte på det, men jag som har fått höra det heeela mitt liv Gud va smal du är  det är inte alls kul man mår väldigt dålig av det man vill vara normal som alla andra.

Sen när man inte har så stora bröst som jag. Det är nog av dom värsta sakerna skulle jag tro ..
Har fått höra en hel del om det ; Du ser ut som en kille , du har inga bröst , du är så jävla ful när du inte har några bröst , du ser ut som en plattfisk osv osv .....
Vad fan ska man göra? ska man göra en operation för att ni killar ska vara nöjda eller ?
Nej det funkar ju inte riktigt så ni får helt enkelt acceptera hur vi ser ut.
På grund av er som sa fula saker om mitt utseende när man va liten , eller liten och liten kalla det va du vill men ni har i alla fall satt ett spår i mig och gör att jag inte kan acceptera hur jag ser ut i dag.
Visst i bland kan jag känna att jag ser bra ut men oftast så ser jag mig som ful tjej och när någon säger att man är söt , snygg osv så tro man inte på det för att man har fått höra så många gånger att man är ful och äcklig.

Ni som satt och skrattade när jag läste högt för klassen i 4-5 jag kommer ihåg dessa dagar som det vore i går. Men ni har förstört så sjukt mycket för mig. Kommer i håg att jag skrev upp alla fula saker ni kallade mig och det blev 2 A4 papper varje dag.

Nu orkar jag inte skriva mer men tänk på vad ni säger .. Det kan såra en människa för livet ..

Kommentarer
Postat av: nathalie

Sjukt bra skriver annelie :)

2010-11-22 @ 19:59:07
URL: http://nathaliiegustafsson.blogg.se/
Postat av: antonia

jag tycker du är fin som du är annelie :)

2010-11-22 @ 21:31:56
URL: http://antoniaulfsdotters.blogg.se/
Postat av: Issa bergman

jättebra skrivet =)

2010-11-22 @ 22:06:17
Postat av: Emelie Bergström

kanonbra hjärtat, så jävla bra skrivet. <3

2010-11-22 @ 22:17:56
URL: http://[email protected]
Postat av: anonym kille

väldigt bra skrivet måste jag säga och alla killar är ju inte direkt intresserade av hur stora bröst är och sånt med, finns många som går mer efter personlighet än vad man tror och vissa tycker att det är snyggt med lite mindre bröst.



Man ska försöka att inte ta åt sig men det gör man ju automatiskt. Jag är alltid mobbad för att vara smal/klen och ljus röst etc. Röst går inte göra åt, klen å smal går göra åt till viss grad men det är inte för att man ska sluta bli mobbad utan för att man ska må bra med sig själv få bättre självförtroende. Jag till exempel började träna i somras för att sluta se så klen ut och se lite mer tränad ut istället för att vara den smale och klene. hellre bara smal i så fall eftersom mina gener har gjort mig sån och kan ju inte bli direkt biff heller. aja >.<'

2010-11-22 @ 22:28:53
Postat av: vevve

sjukt bra skrivit annelie !!

<3

2010-11-24 @ 13:23:38
Postat av: Björn Hultman

Det många inte tänker på är ju problemet med publiken, dom som ser på men ingenting gör, går där ifrån eller så. Jag arbetar mkt med mobbning, då jag föreläser och bloggar om det och kan tala om att det är förnekelsen ifrån lärare och publiken som är värst. Lär dig mer på min blogg!

2010-11-27 @ 08:47:45
URL: http://blogg.aftonbladet.se/mobbning
Postat av: Anonym

Frail minds will doom us all!.. oh wait...

2010-12-02 @ 19:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0